Parkovací dům by ulevil sídlišti v Brodě
Zdroj: Jablonecký deník/JAN VRABEC
V rámci plánované regenerace přibudou na železnobrodských sídlištích parkovací místa. Nejvíc jich má zajistit nový parkovací dům.
Železný Brod/ Příprava dvou velkých projektů finišuje v současné době v Železném Brodě. Regeneraci sídlišť i přesun autobusového terminálu navíc spojuje plánovaná výstavba parkovacího domu, který by sloužil jak terminálu, tak obyvatelům sídliště Vápenka.
Oba projekty, které spolu nepřímo souvisejí, bude město začátkem příštího roku přihlašovat do dotačních programů. Kdyby Železnobrodští v jednom z nich nebyli úspěšní, bylo by řešení toho druhého komplikovanější.
“Oba projekty na sobě nejsou natolik závislé, aby neúspěch jednoho znemožnil realizaci toho druhého. Konkrétně parkovací dům, který má vyřešit problémy s parkováním na sídlišti Vápenka ale není zahrnutý do regenerace sídlišť, je součástí projektu terminál, takže kdyby ten nevyšel, bylo by řešení parkování na největším místním sídlišti složitější,” vysvětlil starosta Železného Brodu Václav Horáček. Samotný projekt regenerace železnobrodských sídlišť ale samozřejmě počítá s navýšením kapacity parkovacích míst na všech třech sídlištích. “Tento projekt je zatím stále ve fázi příprav. Zastupitelé už byli seznámeni s výsledkem ankety mezi zdejšími obyvateli a souhlasili s tím, aby projekt pokračoval. Nyní už se připravuje jeho konkrétní podoba. Místní se dělí na dva tábory. Podle jedněch je největším problémem právě parkování, podle druhých absence hřišť a odpočinkových ploch,” konstatoval železnobrodský starosta.
Přestože projekt je teprve v rukou projektantů, město jej chce už na jaře příštího roku přihlásit do dotačních programů. Plánovaná regenerace bude vůbec první zásadnější stavební úpravou v rámci železnobrodských sídlišť Vápenka, Vaněčkova a Jiráskovo nábřeží.
Projekt nového terminálu má ještě rychlejší spád. “Během listopadu už bude ve fázi stavebního povolení a už v lednu bychom jej chtěli přihlásit do dotačního programu. Kdyby se peníze na tento projekt nepodařilo sehnat, a to ani opakovaně, museli bychom zvažovat, jak naložit s pozemkem, kde má terminál vyrůst. To by bylo na dalším zvážení a zatím je více než předčasné o tom mluvit,” poznamenal Václav Horáček.
Nový dopravní terminál má vyrůst v těsném sousedství nádraží Českých drah a panelových domů na sídlišti Vápenka. Po dřívějších protestech místních obyvatel musel být projekt začátkem letošního roku výrazně přepracován. Směrem k panelovým domům bude autobusové nádraží odizolováno protihlukovými stěnami.
V případě úspěchu obou projektů v dotačních programech by měly první stavební práce začít už během příštího roku.